Malaga - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Shanna Valk - WaarBenJij.nu Malaga - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Shanna Valk - WaarBenJij.nu

Malaga

Door: Shanna

Blijf op de hoogte en volg Shanna

13 Oktober 2014 | Spanje, Málaga

Hola o todos,

Van het Grieks gaan we naar het Spaans.
Zondag 5 oktober landde ik op het vliegveld van Malaga en ik had geen idee waaraan ik begonnen was. Ik pakte een taxi en verwees hem naar het adres waar mijn nieuwe tijdelijke kamer op mij stond te wachten.
Ik stapte binnen in een leuk appartement dat ik deel met twee andere meiden. Een meisje uit Venezuela en een Italiaanse.
Ik pakte mijn spullen uit en ben mijn bed ingedoken, want ik was aardig moe van de reis.

Maandag ochtend werd ik gelijk in de winkel van Bike2Malaga verwacht. Ik had een routebeschrijving uitgedraaid thuis en ik liep zomaar in één keer goed naar de winkel! Ik was een uur van te voren vertrokken, voor het geval ik het niet kon vinden, dus ik kwam veel te vroeg aan en de winkel was nog niet eens open. Ik heb koffie gekocht en ben op het plein gaan zitten dat dicht naast de winkel zit.
Dat was even een realisatie momentje. Van het rustige Andros naar de stad Malaga. Van Griekenland naar Spanje.
Toen ik op het plein zat miste ik Andros ontzettend erg en beeldde mij in dat ik bij het huis van Peter en Marianne koffie zat te drinken met uitzicht op mooie groene heuvels. Ik geloof wel dat in een rustige omgeving wonen wel meer wat voor mij is dan een drukke stad.

Deze ochtend ben ik meegegaan met een Belgische collega. Zij had een grote groep en ik fietste mee zodat ik ook gelijk de route kon leren. Qua tekst had ik me thuis al ingelezen en kwamen dingen ook bekend voor wat zij vertelde. Het was een leuke tour en ik had gelijk zin om mijn eigen tour te geven.

Malaga is echt een leuke stad en je kan er makkelijk een week vakantie houden. Het heeft een strand, duizenden terrassen en restaurantjes en leuke musea.
Malaga is de geboortestad van Pablo Picasso en heeft dus ook een Picasso museum. Helaas zijn hier geen grote werken van hem te vinden, want deze staan in Parijs of Barcelona.
Het Alcazaba is het fort dat van de Moren was in de tijd dat zij in Spanje waren (800 na Chr.). Van binnen is het echt ontzettend mooi en kan ook iedereen aanraden om daar binnen een kijkje te gaan nemen.
Midden in het centrum staat de kathedraal van Malaga die overal bovenuit komt. Men heeft er ruim 250 jaar over gedaan om deze "af te bouwen", maar hij is nog steeds niet af en hij zal ook nog af raken. Er was steeds geen geld voor en toen er een geld bedrag vrij kwam hebben de inwoners van Malaga gekozen voor een winkelstraat in plaats van de bouw van de kathedraal. Ik geef ze groot gelijk!

Verder is het park van Malaga ook echt een must om doorheen te lopen. Het kent 200 verschillende boom en plant soorten uit verschillende landen. Het enige vind ik wel van het park dat het zo tussen twee wegen is neergekwakt. Echt rustig zitten kan niet, want je blijft altijd verkeer horen.

De tweede dag van mijn verblijf in Malaga kwam een klasgenoot die stage loopt in Marbella mij opzoeken. Het was leuk om haar hier te zien, want zo was ik toch even niet helemaal alleen. We zijn het Marriot hotel opgegaan naar de 15e verdieping waar je een heel mooi uitzicht hebt over Malaga.
Lekker gegeten en op het terras mensen gekeken. Toen moest ik weer afscheid van haar nemen en bleef ik alleen achter.

Ik zit er nu een week en ik voel wel dat het verschil met Andros, Griekenland en malaga, Spanje wel erg groot is en misschien heb ik deze beslissing te snel genomen. Malaga is echt aan te raden voor een stedentrip, maar om te wonen heb je wel langer nodig dan een maand om te wennen. Helaas heb ik deze tijd niet en weet ik niet wanneer ik hier zal vertrekken. Waarschijnlijk wordt het wel wat korter.

Ik ga voor nu nog even door met fiets tours geven en ik zie wel allemaal hoe het loopt:). Ik zit in ieder geval nergens aan vast!

Adios Amigos!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Málaga

Shanna

Voor mijn stage ben ik vijf maanden op de Griekse Cycladen eilanden. Hier werk ik voor Prinos Reizen als reisleider.

Actief sinds 23 April 2014
Verslag gelezen: 1342
Totaal aantal bezoekers 5280

Voorgaande reizen:

21 April 2014 - 30 September 2014

De Griekse Cycladen eilanden

Landen bezocht: